Mitt projekt

Precis som det står i spalten till höger heter jag Disa och detta är mitt projektarbete. Bloggen Den hundraåriga husmodern kommer med tiden växa till en liten oas här på internet där matkulturen i början av 1900-talet står i centrum. Genom både recept och kortare små berättelser som behandlar den kultur- och idéhistoriska biten av detta projekt, har jag som förhoppning att sprida kunskap om hur husmödrar för etthundra år sedan tacklade denna vardagliga syssla. 

Detta projekt är enkel sammanfogning av saker jag tycker väldigt mycket om; baka, laga mat, skriva och historia. Tittar man in här lite nu och då kommer man få se mig kämpa med korvstoppning, tårtor med rifven potatis och en och annan hotch-potch-soppa. Underliga recept som gissningsvis kan komma att få ännu underligare resultat. Som avsmakningspanel står min familj och kanske någon modig vän. Hör av dig i så fall.

PS. Tryck hemskt gärna på fisken till höger.

1 kommentar:

  1. Varför har du inte fortsatt lägga in recept, detta är ju hur coolt som helst!

    SvaraRadera